top of page
S50 - E36 M3
S50 wolnossący silnik benzynowy R6 w układzie DOHC. Produkowany w latach 1990-1998. Dostępne były w dwóch wesjach:
S50B30 286KM
S50B32 321KM
S50 czyli silniki zbudowane na potrzeby BMW E36 M3, następca silnika R4 S14 z BMW E30 M3. W S50B30 został zastosowany system zmiennych faz rozrządu VANOS na wałku ssącym a w poliftowym S50B32 w jako pierwszym silniku w BMW dodatkowo na wałku wydechowym, system doskonale znany w późniejszych M52TU i M54. S50 a dokładnie S50B32 zasłynął również jako silnik w którym udało się uzyskać ponad 100KM z litra pojemności co na tamte lata było bardzo rzadkim osiągnięciem. Silniki wyposażone ITB czyli indywidualna przepustnica dla każdego cylindra. Podobnie jak M50 bardzo chętnie uturbiany na wszelkie sposoby. Najmocniej jednostki generują 1000-1200KM. S50B30 zostało wyposażone w sterownik Bosch M3.3 a poliftowe S50B32 w sterownik Siemens MSS50.
Oznaczenia sterowników:
S50B30
-0 261 203 075 (czerwona naklejka, bez EWS)
S50B32
-Siemens MSS50
BMW_M3_Evo_Coupe_E36_-_Flickr_-_The_Car_
Dostępne modyfikacje sterownika silnika Bosch M3.3 - S50B30
-podniesienie mocy, indywidualne strojenie każdego setupu: seria, dolot, wydech, stroker, doładowanie kompresorem lub turbo
-usunięcie EWS/IMMO
-usunięcie sond lambda
-popcorn/ognie/strzały z wydechu w dowolnej konfiguracji
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 8000rpm)
-podniesienie wolnych obrotów do dowolnych (np 1000rpm)
-usunięcie VMAX
-poprawa reakcji na gaz 

 
Dostępne modyfikacje sterownika silnika Siemens MSS50 - S50B32
***UWAGA*** Każda wymieniona modyfikacja sprawdzona w wielu autach (poza wersjami roboczymi lub beta). Gwarancja poprawnego działania!
 
-podniesienie mocy, indywidualne strojenie każdego setupu: seria, dolot, wydech, stroker, doładowanie kompresorem lub turbo
-usunięcie EWS/IMMO
-usunięcie sond lambda
-popcorn/ognie/strzały z wydechu w dowolnej konfiguracji 
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 8500rpm)
-podniesienie wolnych obrotów do dowolnych (np 1000rpm)
-usunięcie VMAX
-poprawa reakcji na gaz 

 

ADAMO Motorsport    Ul Rapackiego 22B/26    26-600 Radom    tel 506725948   Elektronika i diagnostyka samochodowa    adamochiptuning@gmail.com    adamomotorsport.pl

bottom of page