M44 - BMW E36 318is
M44 czyli wolnossący silniki dostępne w BMW E36 318is. Silniki R4 w układzie DOHC, dostęne w jednym wariancie:
M44B19 140KM
Następca silnika M42, główne zmiany w porównaniu do poprzednika to nowszy sterownik Bosch M5.2 i w końcówce produkcji M5.2.1. Obydwa sterowniki można programować przez złącze OBD. Kolejne zmiany to rezygnacja z żeliwnego bloku silnika i zmiana klapowego przepływomierza na tzw gorący drut oraz zwiększenie pojemności z 1.8 do 1.9 litra.
Obydwa silniki cieszą się dużą popularnością w całym motorsporcie od rajdówek po offroad.
M44 Bosch M5.2:
-0 261 203 667 (EWSII)
M44 Bosch M5.2.1:
-0 261 203 668 (EWSIII)

Dostępne modyfikacje sterownika Bosch M5.2 i M5.2.1 - M44
-podniesienie mocy, indywidualne strojenie każdego setupu: seria, dolot, wydech, stroker, doładowanie kompresorem lub turbo
-usunięcie EWS/IMMO
-usunięcie przepływomierza
-usunięcie sondy lambda
-wyłączenie podgrzewania katalizatorów
-popcorn/ognie/strzały z wydechu
*wersja nr1: krótka czyli dwa trzy strzały po odpuszczeniu gazu w dowolnych obrotach
*wersja nr2: długa czyli strzela cały czas podczas nawet długiego hamownia silnikiem
-poprawa reakcji na gaz
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 7100rpm)
-podniesienie wolnych obrotów do dowolnych np 900rpm)
-usunięcie trybu awaryjnego (odcięcie 5000-5500rpm)
-usunięcie kontroli wypadania zapłonu w dowolnych obrotach (np poniżej 2000rpm)
-usunięcie VMAX
-usunięcie cofania zapłonu przy wykryciu spalania stukowego (podczas strojenia zapłonu na DET3, strojenie tylko z aparaturą do wykrywania spalania stukowego, w innym przypadku wyłączenie cofania zapłonu grozi uszkodzeniem silnika)
Realizacje:
E36 318is - M44B19
W pełni seryjny silnik w bardzo dobrej kondycji dzięki czemu strojenie dało przyrost 7WHP.


