top of page
M44 - BMW E36 318is
M44 czyli wolnossący silniki dostępne w BMW E36 318is. Silniki R4 w układzie DOHC, dostęne w jednym wariancie:
M44B19 140KM

Następca silnika M42, główne zmiany w porównaniu do poprzednika to nowszy sterownik Bosch M5.2 i w końcówce produkcji M5.2.1. Obydwa sterowniki można programować przez złącze OBD. Kolejne zmiany to rezygnacja z żeliwnego bloku silnika i zmiana klapowego przepływomierza na tzw gorący drut oraz zwiększenie pojemności z 1.8 do 1.9 litra. 
Obydwa silniki cieszą się dużą popularnością w całym motorsporcie od rajdówek po offroad. 
 


M44 Bosch M5.2:
-0 261 203 667 (EWSII)
M44 Bosch M5.2.1:
-0 261 203 668 (EWSIII)
BMW_M42B18_Motor.jpg

Dostępne modyfikacje sterownika Bosch M5.2 i M5.2.1 - M44

***UWAGA*** Każda wymieniona modyfikacja sprawdzona w wielu autach (poza wersjami roboczymi lub beta). Gwarancja poprawnego działania!

 

-podniesienie mocy, indywidualne strojenie każdego setupu: seria, dolot, wydech, stroker, doładowanie kompresorem lub turbo

-usunięcie EWS/IMMO
-usunięcie przepływomierza
-usunięcie sondy lambda
-wyłączenie podgrzewania katalizatorów
-popcorn/ognie/strzały z wydechu

  *wersja nr1: krótka czyli dwa trzy strzały po odpuszczeniu gazu w dowolnych obrotach
  *wersja nr2: długa czyli strzela cały czas podczas nawet długiego hamownia silnikiem
 -poprawa reakcji na gaz

-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 7100rpm)
-podniesienie wolnych obrotów do dowolnych np 900rpm)

-usunięcie trybu awaryjnego (odcięcie 5000-5500rpm)

-usunięcie kontroli wypadania zapłonu w dowolnych obrotach (np poniżej 2000rpm)

-usunięcie VMAX

Realizacje:

E36 318is - M44B19

W pełni seryjny silnik w bardzo dobrej kondycji dzięki czemu strojenie dało przyrost 7WHP.

wykres seria
wykres mod
strojenie
Nagrania po naszych modyfikacjach:

ADAMO Motorsport    Ul Rapackiego 22B/26    26-600 Radom    tel 506725948   Elektronika i diagnostyka samochodowa    adamochiptuning@gmail.com    adamomotorsport.pl

bottom of page