top of page
N43 - E60 E87 E90 E92
N43 ostatni wolnossący silnik benzynowy R4 produkowany w latach 2008-2011. Silnik R4 w układzie DOHC dostępny w wariantach:
-N43B16 121KM
-N43B20 143KM
-N43B20 170KM
Jest to bezpośredni następca silnika N46. Główna różnica względem poprzednika to wprowadzenie bezpośredniego wtrysku paliwa oraz nowszego sterownika silnika SIEMENS MSD80.2 oraz MSD81.2. Jest to pierwszy silnik R4 od BMW w których został wprowadzony bezpośredni wtrysk paliwa co również wymusiło wysokociśnieniowy układ paliwa. N43 jest również ostatnim wolnossącym R4. Następcy zostali doładowani turbosprężarką.
Oznaczenie sterowników:
-SIEMENS MSD80.2
-SIEMENS MSD81.2

Dostępne modyfikacje sterownika silnika Siemens MSD80.2 MSD81.2
-podniesienie mocy, indywidualne strojenia dowolnych setupów: seria, dolot, wydech, doładowanie kompresorem lub turbo
-usunięcie sond lambda (za katalizatorami lub wszystkich, sondy stoją na stałych wartościach i są ignorowane, można również odpiąć w razie potrzeby)
-usunięcie obsługi katalizatorów, podgrzewanie oraz zabezpieczenie przed przegrzaniem
-usunięcie pompy wtórnego powietrza
-usunięcie sondy NOX
-hard rev limiter/łututu
-popcorn/pops&bangs/strzały/ognie z wydechu (możliwość aktywacji na włączonej lub wyłączonej klimatyzacji)
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 7100rpm, tylko manual)
-zmiana wysokości wolnych obrotów (np 900rpm)
-usunięcie kontroli wypadania zapłonu w dowolnych obrotach (np poniżej 2000rpm)
-usunięcie ogranicznika prędkości VMAX
-obniżenie temperatury cieczy chłodzącej
-zmiana obrotów aktywacja zaworów DISA
-przeprogramowanie na większą pojemność po swapie silnika (np 2.5->3.0)
-konwersja automat->manual (w przypadku zmiany skrzyni automatycznej na manualną)
-klonowanie sterownika silnika
Nagrania po naszych modyfikacjach:
ADAMO Motorsport Ul Rapackiego 22B/26 26-600 Radom tel 506725948 Elektronika i diagnostyka samochodowa adamochiptuning@gmail.com adamomotorsport.pl
bottom of page