top of page
M43TU - BMW E36 Z3 E46
M43TU wolnossący silnik benzynowy występujący w BMW E36, Z3 oraz E46. Silnik R4 w układzie SOHC.
Dostępny w dwóch wariantach mocowych o oznaczeniach:
-316i - M43TUB19 105KM
-318i - M43TUB19 118KM
 
Główne zmiany względem poprzednika czyli M43 to zwiększenie pojemności z 1.8 do 1.9 litra i zrezygnowanie z mniejszej pojemności 1.6 litra, zmiana przepływomierza klapowego na tzw gorący drut oraz wyposażenie w nowszy sterownik silnika Bosch BMS46 z możliwością programowania przez złącze OBD. Wersja 105KM poza kosmetycznymi zmianami została ograniczona programowa. Po modyfikacji sterownika odzyskujemy obciętą moc.
Oznaczenie sterownika:
Bosch BMS46:
-0 261 204 420
6afbeb3e4fb69032e7cee6ed14b9.jpg
Dostępne modyfikacje sterownika Bosch BMS46 - M43TU
***UWAGA*** Każda wymieniona modyfikacja sprawdzona w wielu autach (poza wersjami roboczymi lub beta). Gwarancja poprawnego działania!
 
-podniesienie mocy, indywidualne strojenie każdego setupu: seria, dolot, wydech, stroker, doładowanie kompresorem lub turbo
-usunięcie sond lambda za katalizatorami
-wyłączenie podgrzewania katalizatorów
-usunięcie pompy wtórnego powietrza
-popcorn/ognie/strzały z wydechu
  *wersja nr1: krótka czyli dwa trzy strzały po odpuszczeniu gazu w dowolnych obrotach (mogą zginąć na seryjnym wydechu)
  *wersja nr2: długa czyli strzela cały czas podczas nawet długiego hamownia silnikiem (mała częstotliwość strzałów)
  *wersja nr3: tylko na minimalnie uchylnej przepustnicy podczas opadających obrotów (strzela kiedy i jak długo chcemy, duża   
                     częstotliwość strzałów)

-poprawa reakcji na gaz
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 7100rpm)
-agresywniejsze odcięcie

-podniesienie wolnych obrotów do dowolnych (np 900rpm)
-usunięcie VMAX
Indywidualne strojenia:
E46 318i - M43TUB19
Indywidualne strojenie kompresora Eaton M62 na fabrycznym ecu BMS46. Doładowanie okolice 0.4bar. Uzyskana moc 152WHP(moc na kołach). Do silnika została również założona głowica z M42. Brak wykresu przed strojeniem z uwagi na zbyt duże wtryskiwacze i zalany silnik w stopniu uniemożliwiającym jazdę. 
35299205_2549601085265346_63536929881068
35439714_2549601171932004_87458780942392
Nagrania po naszych modyfikacjach:

ADAMO Motorsport    Ul Rapackiego 22B/26    26-600 Radom    tel 506725948   Elektronika i diagnostyka samochodowa    adamochiptuning@gmail.com    adamomotorsport.pl

bottom of page