top of page
N42 N45 N46 - BMW E46 E87 E90
N42, N45 i N46 wolnossące silniki benzynowe produkowane od roku 2001 w BMW E46 do 2008 oraz BMW E87/E90. Silniki R4 w układzie DOHC dodatkowo wyposażone w system VALVETRONIC. Dostępne w wariantach:
N42B18 116KM
N42B20 143KM
N46B18 116KM
N46B20 150KM

Silnik N42 to bezpośredni następca M43TU i w porównaniu do niego zupełnie nowa konstrukcja. W N42 w jako pierwszym silniku BMW zastosowano system VALVETRONIC dzięki któremu sterownik silnika w pełni kontroluje wznios wałka rozrządu. Dodatkowo dostał zupełnie nowy sterownik Bosch M9.2. Następca N42 dostał oznaczenie N46 i nowszy sterownik silnika MEV9. Silniki nie posiadają istotnych różnic.


Oznaczenia sterowników:
N42 BOSCH M9.2:
-0 261 209 005
-0 261 209 007
N46 E46 BOSCH MEV9:
-0 261 201 104
-0 261 208 388 
N46 E87/E90 BOSCH MEV9:
-0 261 201 160
-0 261 201 159
-0 261 208 528
BMW_N46.jpg
Dostępne modyfikacje sterownika Bosch M9.2 oraz MEV9 - N42 N46 - E46 E87 E90
***UWAGA*** Każda wymieniona modyfikacja sprawdzona w wielu autach (poza wersjami roboczymi lub beta). Gwarancja poprawnego działania!

-podniesienie mocy, indywidualne strojenie każdego setupu: seria, dolot, wydech, kompresor, turbo

-usunięcie EWS/IMMO (dostępne tylko N42)
-wyłączenie sond lambda za katalizatorem

-wyłączenie podgrzewania katalizatorów
-usunięcie pompy wtórnego powietrza
-popcorn/strzały/ognie z wydechu:
*wersja nr1: długa, czyli strzela cały czas podczas nawet długiego hamownia silnikiem (możliwość aktywacji na włączonej klimatyzacji, N42 oraz N46 w E46)
*wersja nr2: krótka, czyli kilka strzałów po odpuszczeniu gazu

-hard limiter, szybkie odcięcie (łutututu)
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 7100rpm tylko manual)

-zmiana wysokości wolnych obrotów (np 900rpm)
-obniżenie temperatury cieczy chłodzącej poprzez wcześniejsze otwarcie termostatu (dostępne tylko w N46 E87/E90)
-usunięcie kontroli wypadania zapłonu w dowolny zakresie obrotów (np poniżej 2000rpm)
-usunięcie ogranicznika prędkości VMAX
-poprawa reakcji na gaz
-klonowanie sterownika silnika, wszystkie istniejące N42, N45, N46

 
Realizacje:
E46 318i Valvetronic
118886183_3330469427178504_9409482169533
wykres n42.jpg
Efekty strojenia N42B20. Przyrost 7KM i 10NM. Dodatkowo w sterowniku dodatkowo wykonana cała reszta modyfikacji. Tu już nie tylko wystarczy wystroić dawkę paliwa i moment zapłonu. Dodatkowo możemy dowolnie ustawiać zmienne fazy rozrządu (Vanosy w M52 oraz M54) oraz Valvetronic czyli stopień otwarcia zaworów.

Nagrania po naszych modyfikacjach:

ADAMO Motorsport    Ul Rapackiego 22B/26    26-600 Radom    tel 506725948   Elektronika i diagnostyka samochodowa    adamochiptuning@gmail.com    adamomotorsport.pl

bottom of page