top of page
M54 - BMW E53 E60 E83 E85
M54 Silnik R6 w ukłądzie DOHC, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu VANOS. Dostępny w trzech wersjach:
M54B22 170KM
M54B25 192KM
M54B30 231KM
 
Silnik konstrukcyjnie identyczny w porównaniu do M54 z BMW E46 i E39 jednak wyposażony w sterowniki silnika nowszej generacji MS45.0 oraz MS45.1 (jednak dostępny był tylko na rynek US w silnikach M56). Kolejną elektroniczną nowością było zastąpienie EWSIII systemem CAS w ostatnich latach MS45.

Oznaczenia sterowników:
M54 - Siemens MS45.0
M56 - Siemens MS45.1

 
BMW Z4 1.jpg
Dostępne modyfikacje sterownika silnika Siemens MS45.0 i MS45.1 - M54 M56
***UWAGA*** Każda wymieniona modyfikacja sprawdzona w wielu autach (poza wersjami roboczymi lub beta). Gwarancja poprawnego działania!

-podniesienie mocy, indywidualne strojenie każdego setupu: seria, dolot, wydech, stroker, doładowanie kompresorem lub turbo

-programowe usunięcie EWS/IMMO
-przygotowanie sterownika pod swap do innej karoserii np e81, e82, e87, e90, e92
-wyłączenie sond lambda za katalizato
rami lub wszystkich
-wyłączenie podgrzewania katalizatorów (nie czuć śmierdzących spalin po usunięciu katalizatorów)

-usunięcie pompy wtórnego powietrza
-popcorn/strzały/ognie z wydechu (możliwość aktywacji na włączonej lub wyłączonej klimatyzacji
)
-procedura startu/launch control (wersja robocza, do przetestowania)
-ograniczenie obrotów maksymalnych na zimnym silniku, wraz z wzrostem temperatury możemy wyżej kręcić silnik (
wersja robocza, do przetestowania)
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 7100rpm, tylko manual)
-szybkie odcięcie/hard limiter
-zmiana wysokości wolnych obrotów (np 900rpm)
-podniesienie wolnych obrotów na wciśniętym sprzęgle/asystent ruszania (np 1200rpm)
-usunięcie kontroli wypadania zapłonu w dowolnych obrotach (np poniżej 2000rpm)

-usunięcie trybów awaryjnych powodujących niższe odcięcie
-usunięcie ogranicznika prędkości VMAX

-poprawa reakcji na gaz (między innymi poprzez wyłączenie przy wyższych obrotach funkcji zapobiegającej szarpaniu przy nagłym wciśnięciu gazu)
-obniżenie temperatury cieczy chłodzącej poprzez wcześniejsze włączenie wentylatora chłodnicy oraz zmianę map termostatu (np od 90*C, fabrycznie od
ponad 100*C)
-przeprogramowanie na większą pojemność po swapie silnika (np 2.5->3.0)
-dezaktywacja czujników/osprzętu przy np zaawansowanych modyfikacjach dolotu typu ITB itd (disa, odpowietrzenie baku 
itd)
Realizacje:
E87 M54B22 ECU Siemens MS45.0
Strojenie M54B22 z doładowaniem 0.5bar na sterowniku Siemens MS45.0. Wcześniej również został przygotowany sterownik pod swap do E87. Strojenie na przepływomierzu, strojenie na MS45 jest bardzo precyzyjne, wręcz można powiedzieć, żeMs45 jest do tego stworzone! Górna partia obrotów przycięta z uwagoi na wysoką temperaturę w dolocie. Z lepszym intercoolerem będzie się utrzymywać zdecydowanie dłużej.
 
mod turbo ms45.png
E90 M54B30 ECU Siemens MS45.0
Zupełnie seryjny silnik bez żadnych modyfikacji mechanicznych. Przyrost 10KM i 12NM. Dodatkowo zaprogramowane obniżenie temperatury silnika, strzały z wydechu oraz usunięte sondy lambda za katalizatorem.
 
wykres m54b30 ms45.png
Nagrania po naszych modyfikacjach:

ADAMO Motorsport    Ul Rapackiego 22B/26    26-600 Radom    tel 506725948   Elektronika i diagnostyka samochodowa    adamochiptuning@gmail.com    adamomotorsport.pl

bottom of page