top of page
M62 NV & M62TU VANOS - E38 E39 E53
M62 wolnossący silnik benzynowy V8 w układzie DOHC dostępny w wersjach z systemem VANOS (M62TU) i bez vanosa:
M62B35 235KM
M62TUB35 245KM
M62B44 286KM
M62TUB44 286KM
M62TUB46 346KM
Kolejna generacja silników V8 od BMW produkowana przez aż 10 lat. W M62 w porównaniu do poprzednich M60 została zwiększona pojemność z 3.0L na 3.5L oraz z 4.0L na 4.4L i w późniejszych M62TU przybyło nowe 4.6L. Pomimo zmiany oznaczeń silniki bez Vanosa poza większą pojemnością i nowszą elektroniką nie mają większych różnic względem M60. Dopiero kolejna wersja silnika M62 czyli M62TU została wzbogacona o zmienne fazy rozrządu sterujące wałkami ssącymi. Silniki występowały z mocą od 235KM w M62B35 do 346KM w M62TUB46. Powstała również wersja ALPINY rozwiercona do 4.8L i o mocy 381KM.
Oznaczenia sterowników:
M62 NV Bosch M5.2 - 0 261 203 474
M62 NV Bosch M5.2.1 - 0 206 204 467
M62 Vanos Bosch M7.2 - 0 261 204 620, 0 261 207 106
BMW_M62B44.jpg

Dostępne modyfikacje sterownika silnika Bosch M5.2 i Bosch M5.2.1 -M62 NV

***UWAGA*** Każda wymieniona modyfikacja sprawdzona w wielu autach (poza wersjami roboczymi lub beta). Gwarancja poprawnego działania!
 
-podniesienie mocy, indywidualne strojenia dowolnych setupów: seria, dolot, wydech, doładowanie kompresorem lub turbo
-usunięcie EWS/IMMO
-usunięcie przepływomierza
-usunięcie sond lambda
-wyłączenie podgrzewania katalizatorów
-wyłączenie zabezpieczenia przed przegrzaniem katalizatorów (może obcinać moc przy ostrzejszej
 jeździe)
-popcorn/ognie/strzały z wydechu (2-3 strzały po odpuszczeniu gazu lub cały czas np od odcięcie do 2000rpm)
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 6500rpm, tylko manual)
-podniesienie wolnych obrotów do dowolnych (np 900rpm)
-usunięcie trybu awaryjnego/czujnika prędkości 4500rpm
-usunięcie VMAX
-poprawa reakcji na gaz (między innymi poprzez wyłączenie przy wyższych obrotach funkcji
 zapobiegającej szarpaniu przy nagłym

 wciśnięciu gazu)
-usunięcie kontroli wypadania zapłonu w dowolnych obrotach (np poniżej 2000rpm)
-obniżenie temperatury cieczy chłodzącej poprzez wcześniejsze włączenie wentylatora chłodnicy
 (np od 90*C, fabrycznie od

 ponad 100*C)
-przeprogramowanie na większą pojemność po swapie silnika (np 3.5->4.4 bez konieczności wymiany sterownika)
-konwersja automat->manual (w przypadku włożenia sterownika z automatu do manuala)
-dezaktywacja czujników/osprzętu przy np zaawansowanych modyfikacjach dolotu typu ITB itd
 (odpowietrzenie baku itd)

Modyfikacje M62TU VANOS - Bosch M7.2

-podniesienie mocy, indywidualne strojenia dowolnych setupów: seria, dolot, wydech, doładowanie kompresorem lub turbo

-usunięcie EWS/IMMO

-usunięcie przepływomierza (z uwagi na czujnik temperatury w przepływomierzu musi odcinamy tylko sygnał przepływomierza od sterownika)
-wyłączenie sond lambda wszystkich lub tylko za katalizatorem
-wyłączenie podgrzewania katalizatorow
-usunięcie pompy wtórnego powietrza
-popcorn/strzały/ognie z wydechu
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsce (np 7100rpm, tylko skrzynia manualna)
-zmiana wysokości wolnych obrotów (np 900rpm)
-hard limiter, szybkie odcięcie (łutututu)
-usunięcie kontroli wypadania zapłonu w dowolnych obrotach (np poniżej 2000rpm)
-usunięcie ogranicznika prędkości VMAX
-poprawa reakcji na gaz
-obniżenie temperatury cieczy chłodzącej poprzez wcześniejsze włączenie wentylatora chłodnicy oraz modyfikacje map termostatu (np od 90*C, fabrycznie od ponad 100*C)
-przeprogramowanie sterownika na większą pojemność po swapie silnika (np 3.5->4.6)
-przypisanie nowego sterownika do auta bez usuwania EWS/IMMO
-dezaktywacja czujników/osprzętu przy np zaawansowanych modyfikacjach dolotu typu ITB itd (odpowietrzenie baku itd)
-konwersja automat->manual (w przypadku włożenia sterownika z automatu do manuala)

Indywidualne strojenia:

Nagrania po naszych modyfikacjach:

ADAMO Motorsport    Ul Rapackiego 22B/26    26-600 Radom    tel 506725948   Elektronika i diagnostyka samochodowa    adamochiptuning@gmail.com    adamomotorsport.pl

bottom of page