top of page
M50 - ECU BOSCH
M50 wolnossący silnik benzynowy R6 w układzie DOHC. Produkowany w latach 1990-1995. Wyposażone w sterownik Boscha dostępne były w trzech wesjach:
w dwóch wersjach:
M50B20 NV 150KM
M50B25 NV 192KM
M50TUB25 192KM 
Pod względem technicznym wyróżniają się wprowadzeniem zmiennych faz rozrządu VANOS w późniejszym M50TU oraz układu wałków rozrządu DOHC. Śmiało można powiedzieć, że to one zapoczątkowały erę turbo w Polsce. Przez lata składane na wszelkie możliwe sposoby, kompresory, turbo, biturbo a niektóre ich zaawansowane ewolucję sięgają nawet 1000KM. Niewątpliwie tą popularność zawdzięczają swej wytrzymałości i uznawanemu za pancerny żeliwnemu boku silnika. Zostały wyposażone w sterownik BOSCH MOTRONIC M3.1 oraz M3.3.1.
Oznaczenia sterowników:
M50 BOSCH M3.1:
-0 261 200 400
-0 261 200 402 
-0 261 200 403
-0 261 200 405
M50TU VANOS BOSCH M3.3.1:
-0 261 200 413 (czerwona naklejka, bez EWS)
-0 261 200 413 (srebrna naklejka, EWSII)
800px-1993_bmw_325is_engine.jpg
Dostępne modyfikacje sterownika silnika Bosch M3.1 oraz M3.3.1
***UWAGA*** Każda wymieniona modyfikacja sprawdzona w wielu autach (poza wersjami roboczymi lub beta). Gwarancja poprawnego działania!
 
-podniesienie mocy, indywidualne strojenie każdego setupu: seria, dolot, wydech, stroker, doładowanie kompresorem lub turbo
-usunięcie sondy lambda
-wyłączenie podgrzewania katalizatorów

-pops&bangs popcorn/ognie/strzały z wydechu
  *wersja nr1: krótka czyli dwa trzy strzały po odpuszczeniu gazu (mogą ginąć w niektórych układach wydechowych)
  *wersja nr2: długa czyli strzela cały czas podczas nawet długiego hamownia silnikiem
-przesunięcie odcięcia obrotów w dowolne miejsca (np 7100rpm)
-podniesienie wolnych obrotów w dowolne miejsce (np 900rpm)
-usunięcie trybu awaryjnego (odcięcie 4500rpm, tylko M50B25 Vanos)

-launch control/procedura startu z dowolnych obrotów (tylko M50B25 Vanos i sterownik ze srebrną naklejką)
-poprawa reakcji na gaz 
-przeprogramowanie sterownika na inną pojemność po swapie silnika (np 2.0->2.5)
Realizacje:
E36 325i - M50B25 NV
Fabrycznie auto wyposażone w silnik M50B25 NV. W tym egzemplarzu została zwiększona pojemność do 2.8 poprzez zastosowanie wałku korbowego z M52B28 oraz silnik został odprężony pod przyszłe doładowanie. Strojenie w trybie ALPHA N bez przepływki. Przyrost 12WHP
nawixa m50 nvseria.jpg
moddd_bez_przepływki_m50b28_bez_vanosa.
E30 - M54B30 (osprzęt M50B25V)
Silnik M54B30 jednak uruchomiony w pełni na wiązce oraz sterowniku z M50B25TU VANOS. Na doładowaniu 0.5bar uzyskane 290WHP. Silnik wystrojony wyłącznie na seryjnym sterowniku z zachowaniem przepływomierza powietrza po stronie nadciśnienia.
72329765_2979904012235049_48314309076613
Nagrania po naszych modyfikacjach + nagranie instruktażowe z wymiany kości pamięci:

ADAMO Motorsport    Ul Rapackiego 22B/26    26-600 Radom    tel 506725948   Elektronika i diagnostyka samochodowa    adamochiptuning@gmail.com    adamomotorsport.pl

bottom of page